Ett spännande museum för hela familjen, endast 15 minuter från Varberg!
Bilder till hemsidan
8 september 2023

Maskinkör-helg & spökmålning 30/9 & 1/10!

Missade du körningarna i somras? Då får du nu en ny chans! På allmän begäran kör vi en extra helg med ångmaskiner (lördag) och tändkulemotorer (söndag) innan de ställs undan inför vintern.

Vi söker också barn som vill hjälpa oss med vår HALLOWEENUTSTÄLLNING! Kom hit och måla en riktigt läskig spöktavla med oss (efter utställningen får man självklart hämta hem sin tavla).

Under helgen bjuder vi dessutom på lite extra aktiviteter, program uppdateras löpande!

10.00 Museet öppnar
11.00 – 13.00 Veddige-Ås- Sällstorps hembygdsförening finns på plats i Kloar-Eriks utställning
ca. 11.00 Sågning på gammalt vis
ca. 13.00 Sågning på gammalt vis
16.00 Museet stänger

Hela dagen
Torsbergs Skog & Fisketurism finns på plats och säljer sylt, dricka & viltkött
Grålleklubben visar upp sina gamla traktorer
Caféet serverar hembakt fika & nygräddade våfflor
Barnen kan måla egna spöktavlor och spela Museum-bingo!
Museibutiken är öppen
Fru Ländevik finns på plats och säljer sina handgjorda chokladpraliner (OBS endast lördag!)
H & G Hantverk säljer sitt eget trähantverk t. ex. skärbrädor, ljusstakar m.m.
Strömma i Karl Gustav säljer egna lammfällar, ullprodukter & vävnader (OBS endast lördag!)
Lovisa Sandqvist presenterar & säljer sin nya barnbok om branden på det stora sågverket (OBS endast lördag!)

Inträde
Fri entré till området (maskiner, försäljare, spökmålning, café & butik)
Ordinarie entré till museet (utställningar)